czwartek, 17 marca 2011

''Wesoła myśl jest niczym wiosna. Otwiera pąki natury.''

Nadszedł marzec,marzec,marzec,miesiąc zblizający coraz bardziej do wiosny?! Do cudnych zapachów kwiatów,powietrza i roślin budzących się do życia, czas zawirowań w głowach i nie tylko,bo u niektórych dalej wszystko toczy się po staremu, inni żyją nieświadomie bez celu,pozostali dalej marzą,a jeszcze inni marzą i stawiają sobie kolejne cele...

Nasz ogródek najwyrazniej odwiedziła już wiosna: cudnie,cudnie zielono sie robi... A w głowie zielono już dawno..


/Pani Wiosno/
mnie pani omija
bez wszelkich emocji
lecz słysze od ptaków
wśród zieleni sosen
o niedawnej pani obecnosci
nawet rankiem przy mym balkonie
krokusy rozwinęły główki
w fioletowym i żołtym odcieniu
jakże miło
wiem że to od pani podarunek
choć
mnie pani omija
z daleka zapach włosów płynie
wśród kwiatów konwalii
jakże odurzają zakochanych
z tegoż pani słynie
nawet pąki budzą swe gałęzie
by przez reszte dni zazielenić
ludziom drogi
tak sobie idę w parku i szukam
kroków pani
choć mnie pani omija
znamy się czy nie znamy
wiewiórka skacze z drzewa na drzewo
oswojona
ja mam suknię utkaną z marcowej rosy
i konwalią też psikam długie włosy
jakże mi pani znajoma
choć mnie pani omija
ogrody i parki to pani zdobiła
i wzystko do życia budziła
dziś szukam i chcę zobaczyć w całej osobie
w nagrodę
dla pani ogród wiosną ozdobię
Josno.



Paulo Coelho''Opowiem to,z westchnieniem i mglistym morałem:Zdarzyło mi się niegdyś ujrzeć w lesie rano Dwie drogi: pojechałem tą mniej uczęszczaną- Reszta wzięła się z tego, ze to ją wybrałem.''



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz