czwartek, 9 sierpnia 2012

Paryz-Miasto Marzen . cz.2

Dzis wiele nie pisze,poniewaz zewszad otacza mnie mnostwo spraw,z ktorymi  trzeba sie uporac. Wlosy stercza mi na wszystkie strony po nocy,w ktorej budzilam sie chyba z 8 razy. Wlasnie w takiej chwili blogoslawienstwem jest internet,gdzie nie zwracam uwagi na moja wrecz afro  fryzure, wymietolona pizame,  i z gory dziekuje,ze nikt mnie nie widzi w takiej odslonie..
Dzis zamieszcze dalsze migawki zdjec z mojej wizyty w Paryzu. Zatem ponownie przenosze sie do tego urokliwego miejsca.
 Kosciol Notre Dames des Victoires
 ( Matki Bozej Zwycieskiej ) w Paryzu.







A tutaj juz obraz Matki Bozej w polskim malym kosciele Sw.Sewreyna.


Polski kosciol Sw. Seweryna w Paryzu.



Panteon.
  20 kwietnia 1995 roku prochy Marii i Piotra Curie przeniesiono uroczuscie do paryskiego Panteonu.



Obok Panteonu znajduje sie najnowoczesniejsza  prestizowa uczelnia  w Europie Sarbona.
 (zalozona w 1257 roku przez Roberta Sarbona )





Wejscie na wzgorze dzielnicy Montmartre

Bazylika'' Sacre Coeur'' Najswietszego Serca Jezusa, wspaniala budowla w stylu romansko-bizantyjskim.




Montmartre jest najwyzszym wzniesieniem w Paryzu i rozposciera sie z niego wspaniala panorama miasta.



Bazylika Najswietszego Serca Jezusa zostala wzniesiona na wzgorzu dzielnicy Montmarte.
Na wzgorze mozna sie dostac kolejka lub stromymi uliczkami i schodami.






                                                           Muzeum LUWR.



 Dziedziniec Luwru.






 Figury siegajace czasow starozytnosci.



Dziedziniec Luwru.W tle pomnik Ludika XIV.

1 komentarz:

  1. Jeśli o Paryż chodzi, marzy mi się na pewno zobaczenie jednego miejsca: cmentarza Pere-Lachaise. Abstrahując od tego, że w ogóle chciałabym zobaczyć cały świat.

    OdpowiedzUsuń